Pas bantu UMNO untuk mainkan sentimen agama dan kaum

Pas bantu UMNO untuk mainkan sentimen agama dan kaum

9 Mei 2018 Umno BN dah kalah dah. Rakyat dah tolak kerana amalan korup mereka dan tidak amanah dalam menjaga amanah rakyat.

Malah dalam 5 PRK selepas tu pun rakyat tetap tolak Umno BN ni.

Cuma Umno BN kembali bernafas bila Pas mula muncul secara terbuka memberi nafas baru kepada mereka. Rakan lama Pas dalam Gagasan Sejahtera; Parti Ikatan, Hamim dan Parti Cinta Malaysia kena tinggal macam tu saja tanpa ada surat cerai.

Dulu sebelum pilihanraya bila kita kata Pas ada skandal dgn Umno, teruk masa tu kita kena maki balik. Lps PRU baru lah mengaku.

Bila bersatu Pas dan Umno ni, isu perkauman dan agama terus dimainkan dengan cukup teruk. Sampaikan orang memandu mabuk pun kerajaan PH yang kena maki. Sajat curi pakai kain kana solat di mekah pun Menteri agama PH yang kena sumpah seranah.

Adakah sekarang dah takdak pemandu mabuk? Adakah sekarang Sajat dah jadi jantan sejati dah? Adakah sekarang dah takdak orang mulut celupar maki bangsa dan agama orang lain? Ada jugak… cuma sekarang diorang buat senyaplah… sesenyap kes arwah Adib.

Sekarang hasil usaha Pas, ditambah pula pengkhianatan dalam PH, Umno BN kembali benyawa. Dah jadi sebahagian dari kerajaan hari semula dah.

Tapi aku yakin pakatan ni tak lama. Tak rebah bulan 7 ni pun nak hadap PRU nanti akan huru-hara juga.

Umno, PPBM, Geng Azmin dan Pas semua bertanding kerusi majoriti melayu. Tak lawan di kerusi DAP pun. Sebab kerusi DAP biasanya MCA atau MIC yang bertanding. Cakap kata nak lawan DAP tu cakap politik saja.

Contohnya Menteri Pendidikan dan Menteri Wilayah Persekutuan sekarang dua-dua dari parlimen yang sama. Tu tak masuk geng Pas atau geng Azmin di Kelantan yang dari parlimen yang sama.

So masa tu boleh tengok la nak berebut camana.

Sumber:

COMMENTS