Netizen kata Jus Detox Neelofa ‘scam’, siap tunjuk bukti

Netizen kata Jus Detox Neelofa ‘scam’, siap tunjuk bukti

Netizen kata Jus Detox Neelofa ‘scam’, siap tunjuk bukti. Satu perkongsian daripada pengguna Twitter mengenai keberkesanan produk terbaharu Neelofa, Drintox Pineapple telah mencetuskan perdebatan dalam kalangan netizen di media sosial itu.

Dalam hantaran asal yang kemudiannya dipadam oleh pemilik asal Tweet itu mendakwa dia kerap ‘membuang’ dan terasa kurus setelah mengamalkan jus nenas yang dikatakan berfungsi sebagai pelawas ataupun ‘detoks’.

Netizen kata Jus Detox Neelofa 'scam', siap tunjuk bukti

Kata individu itu lagi, dia juga telah kehilangan 3 kilogram dalam tempoh satu minggu.

Namun begitu, ia menjadi kecaman warga maya yang lain kerana produk itu didakwa mempunyai banyak keburukan berbanding kebaikan.

Netizen kata Jus Detox Neelofa 'scam', siap tunjuk bukti

Mana ada jalan mudah untuk turunkan berat badan tanpa mudarat. Bukan lemak je hilang, silap-silap nyawa pun boleh hilang.

Kebanyakan kandungan air detox ada kandungan daun senna yang bantu lawaskan pembuangan. Keburukan apabila ambil terlalu banyak, air dalam badan berkurangan. Kita rasa ringan badan bila timbang tapi sebenarnya ‘hydrated’.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Neelofa (@neelofa)

Dalam pada itu, ada juga yang meluahkan rasa hairan dengan orang ramai yang masih terpedaya dengan produk-produk sedemikian asalkan artis atau selebriti yang menjualnya.

Netizen kata Jus Detox Neelofa 'scam', siap tunjuk bukti

BACA:

Video pemuda terajang gadis jadi kecoh, dengan Neelofa sekali masuk campur

Netizen sebak tengok Sherry Ibrahim dah berniqob ikut Neelofa

Peminat dakwa Fazura tiru gaya Neelofa

CATEGORIES