Lewandowski pakai jam harga RM278 je, Benzema RM2.3 Juta

Lewandowski pakai jam harga RM278 je, Benzema RM2.3 Juta

Lewandowski pakai jam harga RM278 je, Benzema RM2.3 Juta. Kedua-dua Karim Benzema dan Robert Lewandowski memenangi hadiah pada majlis Ballon d’Or di Paris pada malam Isnin lalu dengan penyerang Real Madrid dari Perancis itu memenangi trofi Ballon d’Or 2022 manakala penyerang Barcelona dari Poland menerima Anugerah Gerd Muller.

Terdapat banyak anekdot daripada majlis gala itu, termasuk perbincangan mengenai jam tangan kedua-dua pemain, kerana pengguna media sosial menyedari mereka memakai jam tangan yang jauh berbeza.

Dalam kes Benzema, dia hadir dengan memakai Richard Mille RM 65-01, jam tangan yang dianggap paling rumit bagi jenama itu.

Menurut GQ, mereka membuat kajian dan ujian selama lima tahun sebelum memasarkan jam tangan itu kerana ia menggabungkan keseimbangan frekuensi tinggi yang mampu menurunkan masa hingga satu per sepuluh saat dengan ketepatan yang paling tinggi.

“Kemuncak pembangunan mengambil masa kira-kira lima tahun, kronograf separa saat automatik ini adalah jam tangan paling kompleks pernah dicipta di kilang Richard Mille,” menurut syarikat itu.

Lewandowski pakai jam harga RM278 je, Benzema RM2.3 Juta

“Model ini merangkumi sepenuhnya pendekatan teknikal jenama berkat gabungan beberapa fungsi tambahan, seni bina yang sangat khusus dan estetika yang sangat tinggi.

“Secara keseluruhannya, cabaran hebat dalam pembuatan jam mekanikal yang memerlukan kesabaran, ketekunan dan ketabahan.”

Sudah tentu ia tidak murah dan bernilai 500,000 euro (RM2.3 juta).

Sebaliknya, Lewandowski hadir dengan jam tangan yang jauh lebih murah, dikenal pasti sebagai jam tangan Casio yang bernilai 60 euro (RM278).

Pemain Poland itu sebelum ini memiliki jam tangan Patek Philippe bernilai 70,000 euro (RM324,000), tetapi ia dicuri dalam satu insiden di pintu masuk kompleks latihan Barcelona pada awal musim ini.

BACA:

Lumpuh badan, mekanik terlepas hukuman sebatan

BNM naikkan OPR lagi bulan hadapan

Berdarah hidung tengok Nadia Brian pakai ‘rompers’ macam bayi, siap ada parti buih

CATEGORIES