Dulu paksa ‘renovate’ rumah siap bayarkan, menantu terkilan mentua minta balik duit lepas siap

Dulu paksa ‘renovate’ rumah siap bayarkan, menantu terkilan mentua minta balik duit lepas siap

Dulu paksa ‘renovate’ rumah siap bayarkan, menantu terkilan mentua minta balik duit lepas siap. Sudah menjadi lumrah, setiap rumah tangga pasti ada pasang surutnya. Kadangkala bertolak ansur, komunikasi dan persefahaman merupakan kunci kebahagiaan dalam perkahwinan. Namun tak dinafikan, ada juga pergolakan rumah tangga disebabkan konflik yang berlaku antara mentua dan menantu.

Mentua minta pulangkan semula pintu

Seperti kisah yang viral baru-baru ini, seorang individu meluahkan rasa kecewa apabila terpaksa membaik pulih rumahnya gara-gara si ibu mentua berkeras mahukan semula pintu yang pernah dihadiahkan kepadanya pada suatu ketika dahulu. Menurut sumber, wanita itu bertindak sedemikian selepas si menantu nekad mahu berpisah dengan anaknya.

Ini adalah rumah aku yang terpaksa dibongkarkan kerana mentua suruh kembalikan pintu yang dia beri.

Dulu paksa 'renovate' rumah siap bayarkan, menantu terkilan mentua minta balik duit lepas siap

Bercerita dengan lebih lanjut, individu ini mendakwa pada awalnya dia sudah menolak pemberian ibu mentuanya kerana pintu tersebut tidak sesuai dengan design rumahnya namun wanita itu berkeras dan mendesak supaya pintu itu dipasang juga.

Padahal aku sudah menolak pemberian pintu ini dari awal kerana aku tahu pasti kemudian hari akan diungkit-ungkit. Seluruh keluarga tahu bahawa dia memberi aku pintu itu. Dia paksa suruh pasang pintu itu di rumah aku sedangkan rumah aku tak sesuai pakai pintu itu. Dan sekarang dia bising-bising seperti aku yang minta pintu itu dan minta dikembalikan sekarang.

Video yang dikongsikan telah mendapat lebih daripada 2.1 juta tontonan dan menjengah ke ruangan komen, ada di antara netizen turut berkongsi pengalaman mereka yang pernah mempunyai konflik dengan mentua. Tidak kurang juga ada yang meluahkan rasa syukur kerana dikurniakan keluarga mentua yang sangat baik dan memahami.

Video

@parfumaurazazaMau heran tapi ini ibu mertua saya (karna statusnya digantung di pengadilan)

♬ suara asli – andre

BACA:

Peminat teruja Kawasaki Ninja ZX-25R masuk Malaysia tahun depan

Majlis Sukan Negara buka jawatan kosong, gaji sehingga RM4,000

CATEGORIES