“Aku tarik rambut kau jumpa dekat set, jangan ingat kau bagus” – Ayda Jebat

Aku tarik rambut kau jumpa dekat set jangan ingat kau bagus Ayda Jebat

“Aku tarik rambut kau jumpa dekat set, jangan ingat kau bagus” – Ayda Jebat. Melalui laporan Melodi dan Xtra, ada 1su melibatkan seorang artis baru dan juga Ayda Jebat.

Ini setelah artis baru itu dengan sel4mba mempersoalkan kejayaan yang telah ditempa oleh Ayda Jebat sebagai seorang pelakon dan juga penyanyi.

Akhirnya tuan punya badan tampil memberi kenyataan dan sempat memberi n4sihat kepada artis baru berkenaan.

“Jang4nlah nak buat cerita, jika tiada ilmu, baik pergi belajar.

Bukan persoal dan rendahkan orang lain, iri hati kat orang lain.”

"Aku tarik rambut kau jumpa dekat set, jangan ingat kau bagus" - Ayda Jebat

“Kepada kamu, yang cakap dan persoal, bagus sangat ke Ayda Jebat ni?

Yes, I am. Apapun saya ni masih lagi belajar untuk jadi lebih baik.”

“Ni kalau dulu jumpa kau kat set ni memang dah aku tarik rambut kau tu, jangan nak main-main dengan aku.”

Ayda Jebat memberi nasihat agar jangan ada perasaan iri pada kejayaan orang lain.

“Jangan berkata seperti itu tentang kejayaan orang, jangan ada rasa iri hati tu. Lebih baik jadikan sebagai inspirasi untuk jadi lebih bagus, awak jangan rasa yang awak tu bagus sangat.”

Selain itu, Ayda Jebat berkata, apa yang dirinya dah kecapi ini semuanya hasil usahanya.

“Apa yang saya dapat pada hari ini merupakan dari hasil titik peluh saya sendiri, kalau awak pun nak berjaya macam saya ni, jadinya awak kenalah f0kus.”

Penyanyi dan pelakon yang juga isteri kepada Nabil Mahir turut meng4takan lebih baik artis baru itu fikir h4l sendiri saja.

“Jika rasa awak tu dah sangat bagus, kena tahu bahawa ada yang lain lebih bagus daripada awak. Kau jaga tepi kain diri sendiri saja dah lah ye dik.”

Ayda Jebat turut berpesan sekiranya ada perkara yang kur4ng berpvas hati lebih baik jumpa saja.

“Tinggal dgn mentua…Saya Tak masak…” Luahan Aida Jebat, Dia Juga Ded4hkn Hubungan Brsama Makmertuanya

Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat tidak berdepan ‘pengalaman burvk’ tinggal bersama mentua. Ayda, 30, atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat berkata, dia bersyukur kerana sepanjang perkahwinan dengan suami, Nabil Mahir dia diberikan layanan baik selain tidak dibenarkan untuk melakukan kerja rumah.

“Tinggal dengan mentua, bagi saya tak ada pro dan kontra. Tak tahu pula orang lain. Tapi saya sangat suka.

Mungkin sebab Nabil dia memang dulu kata ‘tolonglah jangan dapat isteri macam ibunya’, sekali dapat saya “Saya memang sekepala dengan mak dia, perangai kami sama, tak masak.

Mak mentua jenis tak kisah, kalau saya di dapur dia akan cakap, ‘buat apa di dapur ni’

Kalau nak kemas-kemas, dia cakap tak perlu, sebab pembantu pun ada. Mungkin orang lain pengalaman berbeza.

“Lagi pula, sebelum kahwin pun, Nabil cakap dia jenis ‘family person’.

Saya suka dan okay saja. Saya punya keluarga bukan begitu, sebab habis belajar kan saya sudah duduk sendiri,” katanya kepada Harian Metro. Terdahulu, Ayda ditemui pada majlis pembukaan kedai barangan bayi Chicco.

Menurut Ayda, dia bersyukur rezekinya semakin mencurah selepas kehadiran Ana Nayla. “Alhamdulillah, biarpun dah lama tak berlakon, saya sangat bersyukur, selepas bersalin rezeki semakin mencurah.

Benarlah orang katakan anak pembawa rezeki. “Saya menjadi duta kepada beberapa jenama.

Ada juga jenama yang dah lama dengan saya dan mereka memperbaharui kontrak kerana mereka senang bekerjasama dengan saya. Seperti acara kali ini, saya menjadi teman selebriti VIP untuk jenama Chicco yang memang saya gunakan semenjak anak saya lahir,” katanya.

Dalam masa sama, Ayda teringin untuk menambah cahaya mata kedua memandangkan anak sulungnya itu bakal menginjak usia setahun pada 21 September ini.

“Saya bersedia saja bila-bila masa nak tambah anak. Kalau boleh nak sekarang. Bukan apa, saya dah lama tidak ‘shoot’.

Dengan Ana Nayla pun dah hampir dua tahun berehat kerana mahu melihat dia membesar dulu.

“lepas ni saya dah tak nak..”- Demi Jaga Marvah, Akhirnya Aida Jebat Nekad Buat Keputusan Ini

Penyanyi dan pelakon popular, Ayda jebat atau nama sebenarnya Nur Suhada Jebat memaklumkan dia tidak akan menerima tawaran untuk berlakon aksi mesra atau bersentuhan bersama pelakon lelaki lain, selepas ini.

Menurut laporan Harian Metro, Ayda membuat keputusan tersebut untuk menjaga maruahnya sebagai seorang isteri dan mahu menjaga air muka suaminya iaitu Nabil Mahir.

Jelas pelakon yang berusia 30 tahun itu lagi, kejayaan sesebuah filem atau drama sebenarnya tidak bergantung kepada babak mesra yang dilakonkan oleh seseorang pelakon.

“Memanglah saya seorang pelakon, tapi tanggungjawab sebagai isteri dan ibu itu perlahan-lahan sudah dipegang.

Saya sudah tidak perlu cerita cinta yang kena bertepuk tampar atau berpegangan tangan dengan lelaki.

“Era itu sudah berlalu dan saya kena didik peminat dan penonton di mana kita tidak perlukan filem sebegitu.

Banyak saja filem atau drama seperti dari Korea Selatan yang tak perlu babak bersentuhan tapi masih buat kita senyum dan berbunga-bunga,” katanya.

Tambahnya lagi, melakonkan aksi mesra atau bersentuhan bersama pelakon bukan mahram adalah sesuatu yang ‘manis’ untuk ditontonkan oleh umum terutamanya selebriti yang sudah mendirikan rumah tangga.

Pelakon kelahiran Melaka itu menegaskan, sudah tiba masanya untuk dia pencen dari lakonan yang melakukan babak mesra bersama pelakon lain kerana ada maruah yang perlu dijaganya selepas berkahwin

.“Sekarang ini saya bukan bawa nama Ayda Jebat saja tapi saya juga bawa nama suami dan nama keluarga.

Jadi, malulah. Mungkin dulu saya pun tak bagus, tapi selepas ini saya sudah tak nak,” jelasnya lagi.

Untuk info, Ayda dan Nabil mendirikan rumah tangga pada 1 Januari 2021 dan hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Ana Nayla yang dilahirkan pada 21 September tahun lalu.

BACA:

Ecurve kini jadi bangunan berhantu, dulu jadi tempat lepak paling best di KL

Usahawan kosmetik diculik sudah dibawa jauh ke Myanmar, kata polis Thailand

Rahsia buat roti canai sendiri, tak perlu tebar pun tetap garing sedap

CATEGORIES